2015. március 22., vasárnap

Vers: Emlékezés a 19-es vadászokra

EMLÉKEZÉS A 19-ES VADÁSZOKRA
Írta: KOZMA GYÖRGY
a 19-es vadászok tartalékos századosa

Elmondta : a 19-es vadászok komáromi dísztáborozásán, 1939. június 4-én, Kozma Ferkó második elemista, a második nemzedék nevében !


Ezerkilencszáztizennégyben ! — Itt 

Búcsúztatta Komárom, hős vadászait! 
Huszonöt év telt el, ép’ egy negyedszázad ! 
Hogy elindult a négy, büszke vadászszázad ! 

Lublint vívták, majd Iwangorodot,
Temérdek sebesült, kétszáz hősi halott! 

Ezerkilencszáztizenötben ! — Télen,
A kárpáti jeges, hófödte bércen,
Elfogyott lábakkal, véresen, betegen, 

Elcsigázottan is. Dverniknél: Győzelem ! 
Tavasszal: Előre ! sok, nehéz viadal,
A Zlota-Lipánál ismét: új diadal! 

Ezerkilencszáztizenhat! — Árulás !!!! 
Országunkra rátört a bocskoros Júdás !
Itt! Erdélyországért hullott drága vérünk, 

Holnap Bukarestben dübörgött a léptünk ! 
Ezerkilencszáztizenhét ! Hull az oláh átok 
Brajlában danolnak a magyar vadászok !
Ezerkilencszáztizennyolc ! Kopár, lombárd sziklán 

Tüzes kőpokolban, a Monte-Pertikán 
Állt örsön a vadász, aztán nekitámad,
Nekiment bombának, aknának, gránátnak, 

Ellenség rohamát itt is visszaverte,
Ügy, mint négy éven át, amerre járt, szerte :
A sziklapokolban, Gácsország sarában,
Dermesztő télen, eltikkasztó nyárban,
Vérbeborult hó és aranyló kalász,
De állta a harcot a magyar vadász !
Állta a harcot, több mint száz csatán !
Én büszke vagyok, hogy köztük volt apám !
Ha Isten engedi és én nagy leszek,
Kardot, puskát kérek, én is elmegyek.
Éltem s vérem adom, ha hív a hazám 

És tizenkilences vadász leszek —
                     — Mint az apám !!!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése